Op een laagdrempelige manier van jouw website of portaal een app maken? Waarbij er geen tussenkomst is van de Playstore of Appstore? Met een Progressive Web App is dit nu mogelijk.
Een Progressive Web APP (PWA) is software gebouwd met de webtechnologieën waar websites ook mee gebouwd worden (HTML, CSS en Javascript), maar dan met de look en feel van een app inclusief een aantal functionaliteiten.
Zo is het mogelijk om met een PWA gebruik te maken van GPS, push notificaties te sturen en meer. Klinkt goed toch? Maar is een PWA de beste oplossing voor jouw probleem? En zijn er ook nadelen? In dit artikel lees je er alles over.
Wat is Progressive Web App (PWA)?
Om goed te begrijpen wat een PWA is moet je naar de verschillen kijken tussen native apps (apps die je download via de Playstore of Appstore) en PWA’s. Zo is een native app speciaal ontwikkeld voor het systeem dat jouw telefoon gebruikt, in veel gevallen IOS of android. Voor elk platform moet een app opnieuw ontwikkeld worden en jij moet als gebruiker de app downloaden om hem op je telefoon te gebruiken. Een PWA is zoals eerder genoemd gebaseerd op webtechnologieën en hoeft daarom niet meerdere keren ontwikkeld te worden. Daarnaast is een PWA meteen via de browser te benaderen op zowel smartphones,tablets en desktops. Dit scheelt dus aanzienlijk in de ontwikkeltijd omdat je geen meerdere apps hoeft te bouwen en de ontwikkeltaal is minder complex.
Hoe maak je van een website een PWA? Daar zijn de volgende drie dingen voor vereist:
- Een veilige verbinding (HTTPS) – PWA’s werken alleen als je met een veilige verbinding werkt en dus een HTTPS verbinding hebt. Dit herken je aan het slotje in de url balk van je browser.
- Een service worker – Dit is een script die ervoor zorgt dat jouw applicatie aanvoelt als een app. De service worker zorgt voor dat je app offline werkt, cached, push notificaties stuurt, updates uitvoert en meer.
- Een manifest – Een manifest is een stukje code die aan de browser doorgeeft hoe de browser jouw app moet weergeven. Denk hierbij aan naam, kleur, app icoon, etc.
Maar wat zijn de kansen van een PWA? In het volgende stuk vertellen we je de voordelen.
Voordelen PWA
- Lagere ontwikkelingstijd en toegankelijk
Een PWA is niet platform specifiek. Je hoeft dus niet drie keer dezelfde app te laten ontwikkelen voor andere systemen. Dit scheelt drastisch in de tijd die het kost om het te laten ontwikkelen en te onderhouden. Een PWA werkt daarnaast op ieder platform en apparaat. Het is dus niet alleen voor mobiele apparaten!
Offline benaderbaar - Een PWA is ook offline benaderbaar.
Door middel van caching kan jij als gebruiker ook zonder internetconnectie de applicatie gebruiken. Wanneer er weer een connectie met het internet is wordt de data weer geupdate binnen de applicatie. - App functionaliteiten
Een PWA maakt het makkelijker om interactie aan te gaan met je publiek door middel van push notificaties. Op deze manier houdt jij je klant op de hoogte met bijvoorbeeld nieuws en kortingsacties en komen jouw gebruikers weer terug bij je applicatie. In het geval van complexere portalen stuur je jouw gebruiker een notificatie wanneer er een actie is vereist. Zo verbeter je de ervaring voor de eindgebruiker. - Performance
Een PWA wordt in één keer als app in je browser geladen. Daarmee wordt de performance ten opzichte van een normale website verhoogd. Dit zorgt er weer voor dat bezoekers langer op je website blijven. - Vindbaarheid
Ten opzichte van een native app is een Progressive Web App wel indexeerbaar voor zoekmachines zoals Google. Dit betekent dat met de juiste optimalisaties een PWA SEO vriendelijk is en daarmee jouw bereik online vergroot. - Gebruiker hoeft niks te downloaden
Een PWA is gewoon met een url te bereiken. Je hoeft dus niet eerst een app te downloaden via een store. Dit verlaagt de drempel voor het publiek om jouw applicatie te gebruiken. Bij Starbucks werd het aantal dagelijkse gebruikers verdubbeld en steeg de conversie op desktop naar bijna dezelfde aantallen op mobiele devices. Bron: https://www.pwastats.com/2020/02/starbucks/
Een PWA staat dus niet in een app store, maar installeren is wel mogelijk voor de gebruiker. Bijvoorbeeld in Google Chrome, hier voeg je de app toe aan het startscherm. Dit voegt een app icoon toe tussen je andere apps op je telefoon waardoor het net aanvoelt als een gewone app. Een ander voordeel is dat het voor jou veel distributiekosten bespaart omdat je geen gebruik meer maakt van de verschillende appstores.
Bij my.tanqyou.com krijg je de vraag of je de app aan je startscherm wilt toevoegen
Nadelen PWA
Ondanks dat Progressive Web Apps nu al een tijdje meegaan, is het nog volop in ontwikkeling. Er zijn nog obstakels als je er voor kiest om een PWA te laten bouwen. We zetten de nadelen voor je op een rijtje:
- iOS ondersteuning
PWA’s worden nog niet volledig ondersteund op iOS apparaten (bijv. Iphones). Vooral omdat Apple de populariteit van de App store in stand wilt houden. Je app zal grotendeels wel werken op een Iphone, maar het sturen van push notifications is nog niet mogelijk. - Niet alle functies van een smartphone
Ondanks dat er al veel mogelijk is met een PWA, kan je niet alle functionaliteiten van je mobiel inzetten. Bijvoorbeeld de NFC chip van je mobiel. Voor diepere functionaliteiten heb je vaak nog een native app nodig. - Geen App stores
We hadden het al over de app stores bij de voordelen, maar het is ook een nadeel dat je app niet in een app store komt te staan. Je mist een stuk vindbaarheid en bereik doordat jouw app niet gevonden kan worden in de PlayStore of Appstore.
Is een PWA voor mij?
Progressive Webbs Apps combineren het beste van het web met het beste van apps. Het helpt je om meer interactie met je publiek te krijgen en haalt de drempel weg van het downloaden van een app in de Appstore. En ondanks dat er nadelen zijn is het nog volop in ontwikkeling en is er steeds meer mogelijk.
De belangrijkste vraag is wat wil jij bereiken met je applicatie? En nog belangrijker wat moet jouw eindgebruiker kunnen? Op basis daarvan kun je pas echt de beste keuze maken wat voor jouw organisatie nodig is. Als ICIT helpen we je hier natuurlijk graag bij! Of ben je benieuwd naar de technische (on)mogelijkheden? Dan zijn wij de partner die je zoekt.
Meer informatie?
Maak samen met ons van jouw website/portaal een Progressive Web App
Neem contact met ons op voor meer informatie.
Slimme pinterminal
Pinnen is al jaren de meest gebruikte betaalmethode in Nederland en dat gaat altijd op dezelfde manier. Best wel raar eigenlijk, want er valt zoveel meer (winst) uit te halen. ICIT is bezig om pinnen slimmer te maken. Dankzij slimme pinterminals kun je veel meer voor je onderneming en klanten betekenen!
De nieuwe pin terminal maakt betalen een ervaring voor jouw klanten. Laat pinnen niet langer slechts een betaalmethode zijn maar maak het onderdeel van jouw bedrijf en zet het om tot een nieuw sales kanaal.
Wat biedt de interactieve pinterminal?
- Een eigen design. Laat het start- en betaalscherm van je terminal personaliseren passend bij jouw huisstijl
- Kassa en pinautomaat in één. Genereer eenvoudig extra (bij)verkoop tijdens het pinnen
- Koppelingen met andere data systemen, zoals klantenkaarten en tegoed passen
Hoe dat in de praktijk eruit ziet? We hebben een aantal voorbeelden op een rijtje gezet:
Tegoed opladen
Jouw klant laadt gemakkelijk zijn tegoedpas op via de terminal. Het is zelfs mogelijk om deze op basis van voorspelling een melding te tonen. Denk hierbij aan hoeveel tegoed er over is. Of wat een volgende transactie kost. De terminal is namelijk uitgerust met meerdere manieren om een pas of tag uit te lezen.
(bij)Bestellen
Met het touchscreen plaatst jouw klant met enkele klikken zijn bestelling en betaalt direct en snel. Met of zonder pincode, afrekenen kan met elke bankpas, creditcard of smartphone. Geen verkoopster achter de kassa meer nodig en minder lange wachtrijen. Nog even wat bij bestellen? Geen probleem. Wij koppelen de pinterminal aan jouw menukaart en orders naar de keuken. Met één druk op de knop heeft de klant het zijn favoriete hamburger besteld.
Koppelen klantenkaart
Maak je gebruik van klantenkaarten? Ook dan is deze terminal ideaal. Je kunt namelijk het apparaat verbinden met andere data systemen. Bijvoorbeeld aan het systeem dat klantenkaarten afhandelt. Door het pasnummer te koppelen met het klantenkaartnummer wordt er volledig anoniem een verbinding gelegd. En het maakt niet uit hoe de klant zijn klantenkaart gebruikt; als pas of als app op smartphone. De terminal is van alle markten thuis.
Veilig duurzaam en voordelig
De pinterminal installeer je gemakkelijk en snel en is daarnaast kras-, stof- en waterbestendig. Het apparaat is veilig en betrouwbaar en voldoet aan de nieuwste PSD2-regelgeving. De ingebouwde nabijheid detectie, kaart detectie en schermaanraking verminderen het energieverbruik. Zo is de terminal ook nog eens duurzaam. Én voordelig voor jouw bedrijfskosten.
Volledig afgestemd op jouw bedrijf
Bij ICIT leveren we maatwerk voor iedere onderneming. Een oplossing volledig afgestemd op jouw wensen en bedrijfsvoering. Met welk backoffice pakket je ook werkt, wij realiseren de koppelingen die de klantbeleving naar een hoger niveau tillen. Zo maken wij deze pin terminal onderdeel van jouw bedrijf.
Voordelen pinterminal
Meer tevreden klanten
Gemakkelijk en snel betalen
Omzet
verhoging
Snellere doorloop en extra bijverkopen
Kosten
besparend
Reductie in (personeels)kosten
Betrouwbaar
Voldoet aan nieuwste PSD2-regelgeving
Merkbeleving
Pinnen wordt een onderdeel van de customer journey.
Duurzaam
Verminderd energie verbruik
Meer informatie?
Maak van pinnen ook een ervaring en zet onze slimme pinterminal in!
Neem contact met ons op voor meer informatie.
ICIT Solutions het full digital agency uit Franeker heeft voor de campagne “Ode aan het landschap” van Visit Friesland een website gebouwd. Deze zomer kunnen inwoners en bezoekers foto’s insturen van het Friese landschap. Deze foto’s vormen samen op www.huldeaandehorizon.nl één grote horizon.
Wie dan denkt aan een soort panoramafoto heeft het mis, het unieke aan de website is namelijk dat de foto’s zijn uitgelijnd tot één gezamenlijke horizon. Hierdoor loopt de horizon altijd door. Het was voor ICIT een mooie uitdaging om de positionering van de foto’s goed te bepalen. Marco Vrouwenvelder de directeur van ICIT zegt hierover: “Het was een prachtige uitdaging om binnen een snelle tijd een uniek concept uit te werken, we hebben onze eigen horizon ook flink moeten verbreden”
Het doel van de campagne van Visit Friesland is om te laten zien hoe prachtig het Friese landschap is, door toeristen en inwoners hun mooiste landschapsfoto’s te laten delen. Dit concept haakt aan op het landelijke thema Ode aan het Landschap.
Het is niet de eerste keer dat de twee partijen een samenwerking aangaan. Sinds 2016 heeft het IT bedrijf uit Franeker de destinatie marketing organisatie van Friesland al in meerdere (digitaliserings) trajecten bijgestaan. “Het is fijn om een partij naast je te hebben staan die snel en technisch sterk kan handelen. Daarom werken wij graag samen met ICIT. Huldeaandehorizon.nl bewijst dit weer.” Aldus Bouke Kors van Visit Friesland.
Iedereen kan trouwens zijn foto insturen op de website, van vakantiefoto’s tot professioneel. Alle foto’s van het Friese landschap zijn welkom. Je kunt jouw foto insturen op www.huldeaandehorizon.nl/insturen
Hoe
Met Internet of Things (IoT) zijn de mogelijkheden eindeloos. Gebouwen, machines, auto’s, koelkasten en zelfs wasmachines kunnen door middel van speciale sensors en hardware verbonden worden met het internet. Met IoT kan zo’n beetje elk ‘ding’ verbonden worden met het internet. Zodra deze ‘dingen’ online zijn, kunnen ze communiceren met elkaar, met hun gebruikers, met organisaties en andere verbonden partijen. Hieruit volgt nieuwe informatie waarvan we kunnen leren. Deze data levert nieuwe informatie op waar bedrijven of andere verbonden partijen van kunnen leren. De data levert niet alleen inzichten op, maar kunnen ook ingezet worden om voorspellingen te doen. Bijvoorbeeld, zo kun je als bedrijf met IoT besparen op energiekosten. Hoe kan je duurzamer werken combineren met IoT-oplossingen? We bespreken het in dit blog.
Smart buildings
In een Smart Building zijn alle technologische technieken zo ingezet dat ze perfect aansluiten op de medewerkers en/of bezoekers en hun activiteit. Diverse (verborgen) technieken en sensoren zijn verwerkt in het kantoorpand. Met deze technieken en sensoren is het gebouw onder andere eenvoudig te beheren en kan waargenomen worden op welke verdiepingen in welke ruimtes mensen zich bevinden.
Maar dit vind je niet alleen ín het gebouw, ook daaromheen. Denk bijvoorbeeld aan de parkeerplaats. De daar geplaatste camera registreert het kenteken en wanneer deze herkent wordt gaat de slagboom open en wordt een beschikbare parkeerplek getoond.
Op deze manier denkt het gebouw eigenlijk mee de aanwezige personen, verzamelt gegevens en leert hiervan. Zo wordt herkend wanneer iemand op kantoor arriveert en gaan automatisch de lichten en verwarming aan. Is er niemand aanwezig dan zullen deze systemen niet onnodig energie verbruiken. Ook zet je hiermee het ruimtegebruik efficiënter in.
Duurzamer onderhoud van machines
Door machines en producten uit te rusten met sensoren kunnen eventuele problemen met de machines op voorhand gedetecteerd worden. Bepaal ook op afstand met behulp van IoT of een machine onderhoud nodig heeft.
Onze partner Agrifac is één van de bedrijven die sensoren op machines al veelvuldig toepassen. Door al die data te koppelen aan de onderhoudshistorie van de machines is het bijvoorbeeld mogelijk om onderhoud te plegen voordat er iets stuk gaat. Door alle data op een slimme manier te verwerken, kun je voorspellen wanneer een onderdeel aan vervanging toe is. Zo dringen we met deze predictive maintenance ook de kosten voor onderhoud terug. Onderhoudsbeurten worden namelijk effectiever gepland. Monteurs hoeven niet onnodig op pad.
Smart farming
Met precisielandbouw, ook wel bekend onder de term ‘smart farming’ krijgen gewassen (maar ook vee) heel nauwkeurig de behandeling die ze nodig hebben. In plaats van per veld kijk je wat er per vierkante meter of zelfs per plant welke acties je moet doen. Dit met behulp van technologieën als GPS, sensoren en ICT.
Naast Agrifac zet ook onze partner Solentum zet zich in om boeren en telers te helpen om efficiënter en duurzamer te werken en de productie te verhogen.
Solentum heeft innovatieve producten op de markt gezet voor de aardappeltelers en kijkt naar de gehele ‘potato life cycle’. Met het door ons gebouwde platform heeft de teler 24/7 inzicht in alle en zeer nauwkeurige data. Met deze op maat gemaakte rapportage kan de teler slimme beslissingen nemen voor zijn oogst en de kwaliteit van zijn aardappelen verbeteren.
De toekomst van IoT
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van mogelijkheden op het gebied van duurzamer werken door middel van IOT. Er is er nog veel meer mogelijk. Benieuwd hoe jouw bedrijf duurzamer kan werken? Laat ons jouw uitdaging horen!
Jouw website werkt. Hij wordt bezocht en je krijgt (voldoende) sales orders binnen. Waarom zou je geld uitgeven aan online marketing als het al goed gaat? Wat is de toegevoegde waarde? Lees meer over de voordelen van online marketing.
Allereerst hoeft online marketing niet gelijk een extra investering te zijn. Er zijn verschillende manieren om online marketing in te zetten, zonder dat je hier bijvoorbeeld extra budget tegenover zet. We geven je graag een paar voordelen van online marketing.
Meten is weten, gissen is missen
Web analytics is een belangrijk onderdeel van online marketing. Je meet namelijk alle resultaten, verzamelt en analyseert de data om bruikbare inzichten uit te halen. Met handige tools, zoals Google Analytics en Google Search console verzamelt deze data. Maar wat kun je hier dan mee?
De website onder de loep
Je weet dat de website werkt. Maar weet je ook hoe jouw klant de website gebruikt? Welke pagina‘s worden veel bezocht of welke juist niet? Waar klikken de bezoekers op? En waar haakt de klant af? Op welke zoekwoorden word je gevonden?
De data maakt jouw website inzichtelijk, weet je waar verbetering mogelijk is. Neem bijvoorbeeld het gebruik van de verschillende apparaten: stel je ziet dat meer dan 60% van jouw bezoekers op zijn mobiel jouw website bekijkt en dat hier het bouncepercentage (het percentage sessies waarbij er maar 1 pagina wordt bekeken) het hoogst is. Je neemt eens een kijkje op de mobiele omgeving en ziet al snel dat dit niet soepel loopt. Met deze gegevens herken je struikelpunten sneller en kun je hier sneller op reageren.
Meer inzicht in jouw klant
Naast de prestaties van jouw website, verkrijg je met deze hulpmiddelen meer inzicht in jouw (online) klant. Leeftijd, locatie, geslacht en gebruikte apparaten. Met deze data weet je veel beter wie jouw klant is, waar ze zich bevinden en hoe je hen het beste kunt benaderen. Waardevolle inzichten waarop je jouw marketingactiviteiten op aanpast.
Voordelen online marketing: relevantie verhogen met de juiste zoekwoorden
Met zoekmachine optimalisatie zorg je dat jouw website beter vindbaar is op de juiste zoekwoorden. Klanten komen sneller op jouw website terecht en vinden precies wat ze zoeken (als je het goed hebt gedaan). Dit verhoogt de relevantie voor de bezoekers en het gebruiksgemak. Zo maak je zowel jouw klant als de zoekmachines blij.
Met adverteren op zoekmachines als Google versterk je de vindbaarheid en jouw online positie nog verder. Je komt hoger in de zoekresultaten terecht bij relevante zoekwoorden. Eén van de voordelen van adverteren is dat je jouw doelgroep gerichter kunt bereiken door de targeting in te zetten op specifieke gegevens van de bezoeker. Zo bereik je precies de doelgroep die je wilt.
Klanten binden en behouden
Met online marketing middelen, zoals social media en e-mailmarketing bouw je de band met de klant (verder) op. Met social media maak je jouw bedrijf toegankelijker en persoonlijker. Je creëert interactie met (potentiële) klanten. En met e-mailmarketing weet je jouw klanten (opnieuw) te benaderen met relevante content en zorg je ervoor dat je top-of-mind blijft. Door jouw goede en interessante content blijft de klant betrokken en zal hij minder snel geneigd zijn te kiezen voor een andere aanbieder.
Voorbereid op de toekomst
Het is belangrijk om altijd in de gaten te houden wie jouw concurrenten zijn en wat ze doen. En vooral online kan de concurrentie pittig zijn; even snel vergelijken met andere aanbieders is voor vele een vast stap in de customer journey. Ook bij B2B bedrijven. Ook komen er steeds meer en nieuwe mogelijkheden voor online marketing bij. Door deze tools in te zetten weet je wat er speelt en blijf je continue opzoek naar verbeteringen. Zo blijf jij jouw concurrenten voor.
Kortom wat levert het op? De mogelijkheid om nóg verder te groeien, nóg meer klanten aan te trekken, hun ervaring te verbeteren en jouw bedrijf (online) sterker neer te zetten. Zonde om die kansen te laten liggen toch?
Natuurlijk vergt dit wel tijd; (online) marketing is een continue proces waar je aan werkt. Maar stap voor stap kun je heel veel met online marketing bereiken, zonder dat dit (veel) geld hoeft te kosten. En heb je er geen tijd voor, dan kun je het altijd nog aan ons uitbesteden 😉
Interesse in de voordelen van online marketing?
We helpen je graag. Laat hieronder je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.
ICIT gaat een internationale samenwerking met Kundalini Research Institute aan
Kundalini Research Institute is een wereldwijde speler op het gebied van yoga. ICIT gaat Kundalini Research Institute helpen met een nieuw ERP-systeem, omdat het huidige systeem niet meer voldoet aan alle wensen. Het project zal naar alle waarschijnlijkheid begin van de zomer starten.
Na een spannende pitch is de keuze op ICIT gevallen. De wensen van Kundalini Research Institute zijn duidelijk. Het nieuwe ERP-systeem moet flexibel, toekomstbestendig maar bovenal gebruiksvriendelijk zijn.
Kundalini Research Institute is een wereldwijd opererend instituut op het gebied van Kundalini yoga. Kundalini Research Institute heeft meer dan 800 leraren die over de hele wereld lesgeven in yoga en het hoofdkantoor is gevestigd in Santa Cruz. Om meer inzicht in haar bedrijfsprocessen, zoals beheren van haar customer relationship-systeem, financiën en project management te krijgen, wil Kundalini Research Institute één centrale plek hebben. Een ERP-systeem helpt bij het verbeteren van al deze bedrijfsprocessen. ICIT levert een ERP-systeem op maat. Hiermee krijgt Kundalini Research Institute meer inzicht in haar bedrijfsprocessen.
Een ERP-systeem bevat verschillende soorten bedrijfsprocessen bijvoorbeeld financiën, klantenservice en project management en deze komen samen op één plek. ERP is een verzamelterm voor deze verschillende bedrijfsprocessen. Complexe softwareoplossingen zijn binnen een ERP-systeem met elkaar geïntegreerd.
Door deze implementatie zijn bedrijfsprocessen geautomatiseerd en zijn de werkzaamheden minder arbeidsintensief en daardoor kostenbesparend. Ook brengt datacentralisatie meer structuur aan in de bedrijfsprocessen van Kundalini Research Institute. Alle data is opgeslagen op één plek. Dit geeft Kundalini Research Institute realtime inzicht in alle resultaten en processen. Een ander groot voordeel is een verhoogde efficiëntie binnen Kundalini Research Institute. Een ERP-systeem laat afdelingen beter samenwerken waardoor de productiviteit toeneemt. Daarnaast neemt ook de kwaliteit toe doordat iedere werknemer op dezelfde manier werkt.
Welke ERP Software past bij mijn bedrijf?
Ieder bedrijf is anders en hierdoor verschilt ook de behoefte voor bepaalde functionaliteiten. Kijk bijvoorbeeld naar de omvang van jouw organisatie en de inrichting van de bedrijfsprocessen. Maar vergeet ook niet de aard van de werkzaamheden mee te nemen in jouw keuze.
Software maatwerk
Bij ICIT kijken we samen met jou naar deze onderdelen en brengen ze in kaart. We zorgen dat we software bouwen met volledig aansluiting op de bedrijfsonderdelen. We ontwikkelen een totaaloplossing die jou veel werk uit handen neemt en gemakkelijk werkt.
De software bouwen we gebaseerd op API. Hierdoor is uitbreiding en het verbinden van andere modules en applicaties snel toepasbaar. Wil je in de toekomst uitbreiden naar nieuwe modules? Geen probleem! Het ERP systeem vul je naar eigen wensen in.
Google introduceert het nieuwe Google Analytics en voegt vier belangrijke features toe. Het nieuwe property type bevat slimmere inzichten, diepere integratie met Google Ads, klantgerichte metingen en beter beheer van data. Alle features zijn ze erop gericht om jou te helpen betere marketing beslissingen te maken en de Return On Investment (ROI) te verhogen.
1. Slimmere inzichten door machine learning
Door de toepassing van geavanceerde machine learning modellen, ontvang je in het nieuwe analytics automatisch meldingen wanneer er opvallende trends in jouw data plaatsvinden. Bijvoorbeeld wanneer bepaalde producten ineens veel meer bezocht en gekocht worden.
Het is nu ook mogelijk om in te spelen op acties die jouw klanten in de toekomst kunnen ondernemen. Hoe? Analytics berekent bijvoorbeeld het klantverloop. Dit geeft jou de mogelijkheid om efficiënter te investeren op specifieke momenten zodat je de klanten behoudt.
Daarnaast heeft Google voorspellende statistieken toegevoegd, zoals de potentiële inkomsten die je verdient met een bepaalde groep klanten. Op deze manier creëer je doelgroepen op basis van uitgaven en waarde. Door analyses uit te voeren begrijp je beter waarom sommige klanten meer uitgeven dan andere en pas je hierop jouw marketingactiviteiten aan om de resultaten te verbeteren.
Nieuwe rapporten in Google Analytics. Animatie: Google.
2. Diepere integratie met andere Google marketing tools
De tweede nieuwe feature is een diepere integratie met andere marketing tools en applicaties van Google. Bijvoorbeeld met Google Ads, die nu de optie geeft om doelgroepen aan te maken die jouw klanten bereiken met relevante en nuttige ervaringen.
Doordat de nieuwe Analytics app- en web interactie samen meet, geeft dit een veel beter beeld alle marketinginspanningen. Maak je ook gebruik van Youtube, dan zie je in één opslag welke conversies dit kanaal heeft opgeleverd, naast de conversies van de andere kanalen, Google én niet- Google.
Metingen Youtube samen met andere kanalen. Afbeelding Google.
3. Klantgerichte metingen
In plaats van metingen onderverdeeld per apparaat of platform, geeft de Google Analytics nu veel meer klantgerichte metingen. Zo heb je inzicht in de gebruikers die zich hebben aangemeld voor advertentie personalisatie. En zie je bijvoorbeeld of klanten jouw bedrijf eerst ontdekken via een advertentie op internet, vervolgens de app installeren en daar aankopen doen.
Omdat de behoeften van mensen snel veranderen, moet je als ondernemer snel beslissingen nemen om klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken. En dat is waarom deze nieuwe functie erg waardevol is. Je hebt de hele customer journey inzichtelijk: van acquisitie tot conversie en retentie. Dit helpt je om jouw klant beter te begrijpen en relevante content en producten of diensten te bieden.
4. Beter beheer van data
In de nieuwe property van Analytics heb je beter beheer in hoe Google Analytics de gegevens verzamelt, bewaart en gebruikt. Met meer gedetailleerde opties voor personalisatie van advertenties, kies je wanneer je de gegevens wilt gebruiken om jouw advertenties te verbeteren en wanneer je alleen de gegevens wilt gebruiken voor metingen.
And last but not least, het nieuwe analytics is zo ontworpen dat het zich aanpast aan de toekomst, met of zonder cookies en identifiers. Ook is het door de flexibele benadering van metingen mogelijk om gegevens aan te vullen waar deze onvolledig zijn.
Bron: blog.google
Starten met het nieuwe Google Analytics
Misschien heb je tussendoor al even gekeken naar jouw eigen Analytics account. Dan heb je gezien dat de nieuwe functies er nog niet tussen staan. Om hiermee te starten, maak je een nieuwe property aan. Deze property zet je op naast jouw al bestaande property. De ‘oude’ gegevens blijven ongewijzigd en blijven gegevens verzamelen.
Meer informatie over hoe je dit doet? Vind de Google’s Help guide hier.
Bij ICIT hebben we jarenlange ervaring en kennis in het ontwikkelen en onderhouden van webshops. We zien vaak dezelfde vragen zoals: Met welk CMS kan ik zelf goed en snel mijn webshop beheren? Wat zijn de kosten van een CMS? En welk CMS is goed voor SEO en jouw vindbaarheid?
Wij leveren webshops van Shopify, Woocommerce (WordPress) en Magento. Maar welke is nu het beste ecommerce platform? Het antwoord is simpel: geen van deze platformen is beter dan de andere. Het beste e-commerce platform, is het platform dat voldoet aan de eisen waaraan jouw webshop moet voldoen.
Elk content management systeem heeft haar eigen functionaliteiten en eigen onderscheidend vermogen. Het is belangrijk om te weten wat de mogelijkheden zijn en te kijken of deze bij jouw bedrijf passen. Om je te helpen bij deze zoektocht, hebben we van deze drie platformen de feiten even op een rij gezet.
Ben je al helemaal thuis in WordPress en/of wil je bestaande WordPress site uitbreiden met een webshop? Dan is een Woocommerce webshop zeker een goede keuze.
Wil je snel jouw webshop live kunnen zetten? En alles gemakkelijk zelf kunnen inrichten? Dan kan een Shopify webshop een geschikte beslissing zijn.
Op zoek naar maatwerk en een CMS waarbij de hoeveelheid artikelen makkelijk schaalbaar is? Een Magento webshop is ideaal voor grotere en complexere webshops.
CMS pakket
CMS specifiek voor Webshops
Gratis gebruik
Gebruiksvriendelijk
Vele aanpassingsmogelijkheden
Schaalbaar (hoeveelheid producten)
Mogelijkheid tot complexe koppelingen
Standaard SEO tools
Veiligheid
Hosting
Woocommerce + WordPress
vanaf € 5,- p.m.
Shopify
vanaf € 29,- p.m.
Gratis
Magento
vanaf € 99,- p.m.
Samen kijken naar de e-commerce oplossing voor jou
Nog aan het twijfelen welk CMS het beste past? Of wil je graag meer informatie over het ontwikkelen van een webshop?
Neem contact met ons op!
Welk CMS kan ik het beste gebruiken voor het bouwen van mijn website? Wat is snel en qua kosten het voordeligst? Kan ik er zelf makkelijk pagina’s mee beheren? Allemaal vragen die belangrijk zijn wanneer je kiest voor een CMS (content management system) voor je toekomstige website. Het liefste kies je voor iets wat lang mee gaat en waar je zelf goed mee overweg kan. Bij ICIT denken we met je mee in deze keuze en zijn de ideale partner voor jouw web oplossing.
Om jou te helpen in je keuze laten we je twee pakketten zien waarin wij onze websites bouwen WordPress en Drupal zijn de CMS die wij bij ICIT gebruiken. We zetten eerst de voordelen en nadelen voor je op een rij.
Vergelijkingstabel WordPress en Drupal
CMS pakket
Gratis gebruik
Gebruiksvriendelijk
Schaalbaar (hoeveelheid pagina’s)
Mogelijkheid tot complexe koppelingen
SEO vriendelijk
Veiligheid
Standaard meertaligheid
WordPress
Drupal
WordPress: Het meestgebruikte CMS
Als je al eens eerder een CMS gebruikt hebt of ernaar op zoek bent gegaan ben je vast WordPress tegengekomen. Dat is ook niet zo gek, ongeveer 35% van alle websites draait op dit CMS. Waarom is WordPress zo ontzettend populair? Het simpelste antwoord is omdat het zo makkelijk in gebruik is. Je hebt snel een website staan en je kunt gemakkelijk je content beheren. Daarnaast zijn er meer dan 55.000 plugins om je website te voorzien van meer soorten functionaliteiten.
WordPress is ooit in 2003 begonnen om simpele blogwebsites te kunnen maken. Inmiddels kun je met WordPress veel meer en is het met Woocommerce zelfs mogelijk om een webshop te maken. Toch biedt WordPress niet de ruimte voor veel complexiteit, maar voor je corporate website is het zeker een goede keuze. Een ander (bekend) nadeel van dit systeem is zijn veiligheid. Je moet je installatie altijd up to date houden anders komen er beveiligingslekken in en is je website vatbaarder voor hackers.
Bekende websites die op WordPress draaien zijn: Emerce en Spotify. Voor de wintertennisballon in Franeker hebben we een WordPress website gebouwd met eigen reserveringssysteem die de sportballon op afstand aanstuurt.
Drupal: Perfect voor stabiliteit en complexiteit
Drupal wordt misschien minder gebruikt dan WordPress, maar dit betekent niet dat het een minder goed systeem is. Dit CMS heeft een wat steilere leercurve voor de gebruiker, maar biedt wel meer mogelijkheden. In de basis heb je dezelfde functionaliteiten als bij WordPress, bijvoorbeeld ondersteuning voor plugins, alleen worden ze bij Drupal modules genoemd. De basisfunctionaliteiten zijn bij Drupal uitgebreider dan bij WordPress. Zo kan je met Drupal standaard allerlei verschillende soorten eigen contenttypen aanmaken en data inladen. Op deze manier is het mogelijk om websites te bouwen waar grote aantallen eindgebruikers op zitten en een rol op de website hebben (bijvoorbeeld een forum of een website waar bezoekers zelf content kunnen plaatsten). Het is daarnaast mogelijk om met Drupal complexe koppelingen met andere webservices te maken zoals ZOHO en Exact.
Ten opzichte van WordPress is Drupal qua veiligheid stabieler. Er is minder kans om gehacked te worden. Er zijn ook regelmatig updates en upgrades, deze zijn alleen wel moeilijker te installeren dan bij WordPress en vereist technische kennis. We zijn nu bij Drupal 8 en in 2020 komt Drupal 9. Naar verluidt wordt het eenvoudig om naar deze versie over te gaan en biedt de toekomst mooie vooruitzichten. Ze gaan namelijk focussen op het gebruikersgemak voor beginners. Op deze manier proberen ze één van de grootste nadelen weg te werken.
Omdat het CMS zo stabiel draait zie je dat websites als de Tweede Kamer en RTL nieuws op Drupal draaien. De door ons gebouwde website van Piet Paulusma draait ook op Drupal voor het vele verkeer en de koppeling met zijn weer database. Drupal is de beste oplossing voor complexe websites die stabiel moeten draaien.
Een CMS die voldoet aan jouw wensen
Uiteindelijk is het niet de vraag welke van deze CMS pakketten het beste is, maar welk CMS het beste bij jouw wensen past. Wij zijn namelijk fan van beide en kunnen samen met jou tot de beste web oplossing komen. Wanneer je geen complexe koppelingen nodig hebt en vooral informatie via je website wilt verstrekken is WordPress de beste optie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een corporate website die verteld wat jouw bedrijf is en doet. Wil jij de complexiteit in duiken en heb je veel koppelingen nodig met andere webservices? Dan is Drupal de beste optie voor jou. Maar wat je ook kiest, we helpen je graag met je adviseren en ontwikkeling van jouw droom website
Wil jij de beste oplossing op het gebied van web?
We staan klaar om je wensen aan te horen en helpen je graag met het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van je website. We adviseren je en worden graag een goede partner in je online uitingen. Heb je vragen? Of wil je graag langs komen om te sparren? Vul dan onderstaand formulier in en we nemen contact met je op!
Tijdens de coronacrisis gelden er diverse aangepaste maatregelen. Zo ook ‘verantwoord winkelen’. Hierin staat dat er per 10m2 winkelvloeroppervlak 1 klant aanwezig mag zijn. Supermarkten proberen hier grip op te krijgen door het aantal winkelwagentjes te tellen. Dit kan goed werken maar in veel gevallen levert dit problemen op. Denk aan 2 supermarkten naast elkaar en klanten gebruiken 1 winkelwagentje voor beide winkels of de supermarkt heeft meerdere ingangen. En als het op zaterdag erg druk is dan glipt een klant er al snel tussendoor wat voor een onveilige situatie kan zorgen.
Ontwikkeling software verantwoord winkelen
Daarom hebben wij software ontwikkelt met artificiële intelligentie. De software in combinatie met een slimme camera helpt winkeliers met het monitoren hoeveel klanten in de winkel zijn. Is het maximaal aantal bereikt? Dan springt het scherm op rood.
Het systeem draait succesvol bij de Albert Heijn, klanten en personeelsleden reageren erg positief
Al bij vele bedrijven geïnstalleerd
We hebben de klantenteller o.a. al geïnstalleerd voor Albert Heijn Franeker, Coop Compact Kapinga Vlieland, en Jumbo A. Langerak. Het systeem is vaak binnen 24 uur al bij jou geplaatst. Ook grote aantallen plaatsen wij binnen enkele dagen.
Niet alleen zien we hoeveel en wanneer mensen een winkel binnenkomen, maar ook wat de gemiddelde leeftijd is en geslacht. Deze data zou je goed kunnen gebruiken voor marketing doeleinden.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Lees dan onze informatie brochure, of vul het contactformulier hiernaast in!
Veilig gevoel
Jouw klanten krijgen een vertrouwd gevoel als ze weten dat het aantal klanten wordt geteld. En als winkeleigenaar weet zeker dat je niet teveel mensen in uw winkel heeft.
Klantenteller met eigen huisstijl
Het systeem neemt veel stress bij jou en jouw klanten weg. Realtime wordt op een scherm getoond of de klant naar binnen mag of niet. Het scherm kan volledig naar jouw wensen en huisstijl aangepast worden.
Snelle installaties
De installatie van het systeem kost nog geen 60 minuten en in de meeste gevallen plaatsen wij binnen 24 uur. Dit alles ook nog voor een zeer voordelige totaalprijs!
Interesse? Neem contact met ons op!
Laat hieronder je gegevens achter en we nemen spoedig contact met je op.