• Engels

Woocommerce webshop bouwen

Past een Woocommerce webshop bij jouw bedrijf? Lees hier de voor- en nadelen

Case

Data centralisatie en personalisering van het bestelproces.

Case

Een slimme koppeling tussen ZOHO Books en je webshop

Case

Meer dan alleen een job portal

WordPress en Woocommerce

WordPress, is het content management systeem met het grootste marktaandeel (tot nu toe). Woocommerce is een plugin van WordPress, die het mogelijk maakt om een WordPress website om te zetten tot een webshop. Het CMS is erg gebruiksvriendelijk en kan zonder technische kennis opgezet worden. 

Hierin schuilt ook wel meteen een nadeel; WordPress is in eerste instantie gebouwd om websites op te bouwen geen webshops. Het systeem kent dan ook een limiet qua capaciteit (denk bijv. aan de hoeveelheid producten). Anderzijds heeft dit ook een groot voordeel. Namelijk de toegang tot alle mogelijke opties die WordPress te bieden heeft. Zoals de vele gratis plugins en de diverse responsive designs en thema’s.

Woocommerce kosten

Woocommerce zelf is gratis om te downloaden, net zoals WordPress. Voor sommige betaalde plugins kunnen de kosten wel oplopen. Door de vele opties binnen dit CMS, zal het vullen van de website meer tijd kosten dan met Shopify webshop. Daarentegen heb je bij Woocommerce wel meer controle en flexibiliteit over hoe de webshop wordt gevuld. 

Woocommerce SEO en veiligheid

Naast het inrichten en vullen van de webshop, is het uiteraard van belang dat webshop zoekmachine vriendelijk is en (organisch) goed gevonden wordt. Ook hiervoor is Woocommerce een goede keuze. Met een aantal gratis plugins kan dit goed geoptimaliseerd worden. Liever uitbesteden? Lees hier meer over onze SEO en andere online marketing mogelijkheden.

Veiligheid is wel een nadeel bij WordPress, er zijn vele beveiligingslekken en daarom is er een groter risico om gehacked te worden. Daarom moet je de installatie altijd up to date houden, wat een tijd rovende klus kan zijn.

Woocommerce vs Shopify en Magento

Voor ondernemingen die al een WordPress website hebben, of het systeem kennen is Woocommerce een goede keuze. Maar ook wanneer je nog niet bekend bent met WordPress of Woocommerce is het een goed keuze.  Dit CMS is namelijk erg gebruiksvriendelijk en hierdoor kan er snel gestart worden.  

We raden dit platform niet aan bij grote webwinkels. Dit komt onder andere door het limiet aan capaciteit dat Woocommerce aankan. Daarnaast is dit CMS niet heel geschikt om complexe koppelingen mee te bouwen.  Hierbij kun je denken aan een kassakoppeling of een koppeling met Product Information Management (PIM) systeem, zoals we gerealiseerd hebben voor Rovanda

Om deze complexe koppelingen te kunnen bouwen, wordt aangeraden om te starten met een Magento webshop.

Woocommerce webshop starten

Graag starten met Woocommerce? Of nog op zoek naar advies?

Neem contact met ons op!

Laatste cases

Werk waar we trots op zijn.

Rovanda

Data centralisatie en personalisering van het bestelproces.

Bekijk case
Helinox

Een slimme koppeling tussen ZOHO Books en je webshop

Bekijk case
Make it in the North

Meer dan alleen een job portal

Bekijk case
Agrifac

Automatisering in de agrarische wereld

Bekijk case
Piets Weer

Nauwkeuriger het weer voorspellen met een weerdatabase

Bekijk case
Solentum

De perfecte aardappel telen door middel van data

Bekijk case
Trots op onze klanten

Wij werken o.a. samen met

Solentum
Rovanda
Jumbo
TanQyou
Agrifac
Albert Heijn
Coop
Piets Weer
Make It In The North
Kinderopvang Friesland
BTN
Carwashclub
AB Texel
SHV Energy
Helinox
Zijlstra Beroepskleding
Royal Steensma
Elpress
Kwadrant Groep
Gemeente Waadhoeke
Fryslan
MCL
Provincie Fryslan
ABAB
Bijzonder Jeugdwerk
Noorderbreedte
De Rooyse Wissel
Tjongerschans
Samen Woonzorggroep
Partners
AWS
DDA
HubSpot
ZOHO
Smart Industry
Wordpress
Magento
Shopify
Dahua
Google