Website personaliseren

Laat jouw conversiecijfer stijgen door gepersonaliseerde content

Case

Internet of things in je kantoor

Case

Website, E-KMS en Webshop

Case

Volledig geautomatiseerde wasstraat: snel, gemakkelijk én duurzaam.

Website personaliseren

Een website personaliseren, wat houd dat in? Laten we kijken naar hoe jouw website er nu uit ziet. Grote kans dat dit voor elke bezoeker hetzelfde is. Dezelfde lay-out, zelfde teksten en foto’s, dezelfde knoppen en links.

Maar stel je voor… Een website die unieke versies laat zien voor iedere bezoeker. Een website die naadloos aansluit bij de wensen van de bezoekers. Productadviezen en aanbiedingen komen precies op het juiste moment. Gebaseerd de specifieke behoeften van de klant. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn toch? Met website personalisatie is dit mogelijk.

Bouwen op dataverwerking

Efficiënt jouw data inzetten

Website personalisatie begint bij data. Welke data is er beschikbaar? Welke tool of software kan ingezet worden om meer data te verzamelen? 

En als je alle data hebt verzameld, hoe zet je dit dan in? Bij ICIT helpen we je graag met de dataverwerking. We verzamelen en analyseren de gegevens. Zo leer jij jouw klant (beter) kennen. Je weet hoe ze op jouw site terecht komen. Waar ze naar zoeken en wat belangrijke contactmomenten zijn. Oftewel, je hebt inzicht in de klantenreis en weet waar jouw klanten blij van worden.

Patronen herkennen

Inspelen op de behoeften van jouw klant

Met de data herken je patronen in het gedrag van jouw klanten. Je ziet waar bezoekers tegen aanlopen en/of waar ze hulp bij nodig hebben. En je hebt inzicht waar klanten net even die extra stimulatie nodig hebben. Met deze kennis speel je hier op in en zorg je dat bezoekers de site beter ervaren.

Bijvoorbeeld, je ziet dat klanten lang op de site blijven en meerdere webpagina’s bekijken. Maar helaas verlaten ze daarna de website zonder aankoop (of andere actie te ondernemen). Een shopping assistent kan de klant helpen te vinden wat hij zoekt.

Op basis van de kennis uit de data maak je beslissingen en zoek je de juiste persoonlijke oplossing. Uiteraard test je dit om te kijken of de gekozen oplossing ook werkelijk de klant helpt en resultaat oplevert.

Nieuwe klantenreis

In het schema zie je een voorbeeld van hoe de nieuwe klantenreis er met personalisatie uit kan zien. Bij elke stap wordt de klant ondersteund door gerichte content.

Door middel van de juiste software en applicaties worden klanten herkend die eerder de site hebben bezocht. Zo is de volledige (winkel)omgeving afgestemd op de individuele voorkeuren en aankoopgeschiedenis van de klant. 

De klant ziet een persoonlijk welkomstbericht en wordt gelijk de hoogte gesteld van nieuwe artikelen. Deze artikelen zijn perfect afgestemd zijn op eerder gekochte items. Dit maakt het winkelen voor de klant nog gemakkelijker. Bovendien stimuleert dit extra (herhaal)aankopen. 

gepersonaliseerde klantenreis

En zo zijn er nog vele andere mogelijkheden van personalisatie. Of je nu B2B of B2C bedrijf bent. We laten jouw website tot in de puntjes laten aansluiten bij de klant. Zo zorgen we dat de totaalervaring van de bezoekers optimaal is. En laten we jouw conversiecijfers stijgen.

Zet ook website personalisatie in. Blink uit tussen al die concurrenten en blijf relevant voor jouw klanten.

Voordelen website personalisatie

Conversie verhoging

Personalisatie zorgt voor de juist boodschap op het juist moment. Dit verhoogt de relevantie voor de klant en vergroot de kans op aankopen.

Verhoging orderbedrag

Met de verkregen data zien we precies welke artikelen het meest waarschijnlijk door de klant gekocht worden. Gebaseerd op persoonlijke gegevens en eerdere aankopen. Dit stimuleert extra aankopen.

Meer klantloyaliteit

Met personalisatie onderscheid je jouw bedrijf van alle concurrenten. En het zorgt voor een optimale gebruikservaringen. Klanten kiezen sneller weer voor jouw bedrijf en worden loyale klanten.

Hogere ranking

Hoe relevanter de content, hoe langer de klant op de website blijft. Het bouncepercentage wordt lager. Deze factoren verhogen de ranking in zoekmachines.

Voor ieder bedrijf

Wij zorgen voor personalisatie oplossingen voor ieder bedrijf. Ongeacht de grootte van jouw bedrijf of in welke branche je actief bent.

Voor ieder kanaal

Website, email of chat. Personalisatie is toepasbaar op alle kanalen.

Onze marketing expertises

Social media kanalen zijn perfect om als bedrijf in contact te komen met de klant. Hiermee creëren we interactie met jouw doelgroep en vergroten we de klantbinding en naamsbekendheid.

koppelingen

Je (potentiële) klant krijgt de juiste mail op het juiste moment. Het is perfect op hem toegespitst, zodat de kans groter wordt dat hij klant wordt én blijft. Marketing was nog nooit zo efficient!

Zoekmachine marketing

Met SEO maken we jouw content relevant en vergroten de online zichtbaarheid. Door SEA in te zetten met Google Ads zorgen we dat jouw website nog meer traffic en conversies genereert. 

Laatste cases

Werk waar we trots op zijn.

The Block building

Internet of things in je kantoor

Bekijk case
Zijlstra beroepskleding

Website, E-KMS en Webshop

Bekijk case
Carwash Club

Volledig geautomatiseerde wasstraat: snel, gemakkelijk én duurzaam.

Bekijk case
Rovanda

Data centralisatie en personalisering van het bestelproces.

Bekijk case
Predictive server-maintenance

Innovatieproject

Bekijk case
Helinox

Een slimme koppeling tussen ZOHO Books en je webshop

Bekijk case
Trots op onze klanten

Wij werken o.a. samen met

AB Texel
Zijlstra Beroepskleding
Meatable
Helinox
Piets Weer
TanQyou
BTN
Carver Europe
Coop
Kinderopvang Friesland
Rovanda
Make It In The North
Fryslan
Agrifac
Elpress
Royal Steensma
SHV Energy
Jumbo
Solentum
Albert Heijn
Kwadrant Groep
Carwashclub
Gemeente Waadhoeke
MCL
Provincie Fryslan
ABAB
Noorderbreedte
Bijzonder Jeugdwerk
Tjongerschans
Samen Woonzorggroep
Partners
AWS
DDA
HubSpot
ZOHO
Smart Industry
Wordpress
Magento
Shopify
Dahua
Google
Prodin