• Engels

Marketing automation

De juiste content op het juiste moment; persoonlijk en geautomatiseerd

Case

Data centralisatie en personalisering van het bestelproces.

Case

Een slimme koppeling tussen ZOHO Books en je webshop

Case

Meer dan alleen een job portal

Wat is marketing automation?

Met marketing automation laat je alle marketing activiteiten automatisch verlopen door middel van software. Op deze manier hoeven bepaalde taken niet keer op keer opnieuw gedaan te worden en bespaar je veel kostbare tijd. Daarnaast maakt marketing automation het mogelijk om (potentiële)  klanten en bezoekers direct en persoonlijk te kunnen benaderen. Bijvoorbeeld door middel van e-mailmarketing, social media en content en pop ups op de website.

Stel een klant bezoekt jouw website en heeft enkele artikelen in de winkelwagen gestopt. Maar de bezoeker is afgeleid en verlaat de website, met de artikelen nog in de winkelwagen. Door de inzet van marketing automation ontvangt de klant even later een herinneringsmail. En met een paar klikken voltooit de klant alsnog zijn bestelling. 

Hoe werkt marketing automation

Voordat je start, verzamel je eerst alle relevante data van jouw bezoekers en doelgroep. Je analyseert het gedrag en onderzoekt hoe ze jouw website doorlopen. Gebaseerd op deze data stel je triggers in en link je hier een actie aan.

Een bezoeker verlaat de winkelwagen? Ping, een herinneringsmail in de inbox van de klant.
Een bezoeker keert terug en heeft bij het 1e bezoek geen aankoop gedaan? Een pop-up venster verschijnt met een korting voor op de 1e bestelling.

Zo krijgt jouw (potentiële) klant de juiste content op het juiste moment. Content dat perfect op hem is toegespitst, zodat de kans groter wordt dat hij klant wordt én blijft. Marketing was nog nooit zo efficiënt!

Marketing expertises

Personalisatie

We laten je bezoekers unieke versies zien van je website, op basis van hun specifieke behoeften. Product- adviezen en aanbiedingen komen op precies het juiste moment. Meer verkopen, meer conversies. 

Social media kanalen zijn perfect om als bedrijf in contact te komen met de klant. Hiermee kun je interactie met de doelgroep creëren en de klantbinding en naamsbekendheid vergroten.

Met SEO (search engine optimalisation) en SEA (Search Engine Advertising) zorg je ervoor dat de webshop goed vindbaar is en vergroot je het organische en betaalde verkeer.

Laatste cases

Werk waar we trots op zijn.

Rovanda

Data centralisatie en personalisering van het bestelproces.

Bekijk case
Helinox

Een slimme koppeling tussen ZOHO Books en je webshop

Bekijk case
Make it in the North

Meer dan alleen een job portal

Bekijk case
Agrifac

Automatisering in de agrarische wereld

Bekijk case
Piets Weer

Nauwkeuriger het weer voorspellen met een weerdatabase

Bekijk case
Solentum

De perfecte aardappel telen door middel van data

Bekijk case
Trots op onze klanten

Wij werken o.a. samen met

Solentum
Rovanda
Jumbo
TanQyou
Agrifac
Albert Heijn
Coop
Piets Weer
Make It In The North
Kinderopvang Friesland
BTN
Carwashclub
AB Texel
SHV Energy
Helinox
Zijlstra Beroepskleding
Royal Steensma
Elpress
Kwadrant Groep
Gemeente Waadhoeke
Fryslan
MCL
Provincie Fryslan
ABAB
Bijzonder Jeugdwerk
Noorderbreedte
De Rooyse Wissel
Tjongerschans
Samen Woonzorggroep
Partners
AWS
DDA
HubSpot
ZOHO
Smart Industry
Wordpress
Magento
Shopify
Dahua
Google