Wat is marketing automation? En hoe zet je dit in? Bij ICIT zijn we expert op dit gebied en laten we je graag zien wat marketing automation voor jouw bedrijf kan betekenen.
Automatisch én persoonlijk
Met marketing automation laat je vele marketing activiteiten automatisch verlopen door middel van software. Op deze manier hoeven bepaalde taken niet keer op keer opnieuw gedaan te worden en bespaar je veel kostbare tijd. Daarnaast maakt het automatiseren het mogelijk om (potentiële) klanten en bezoekers direct en persoonlijk te kunnen benaderen. Het is een manier om jouw bedrijf te personaliseren. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door middel van e-mailmarketing, social media en content en pop ups op de website.
Conversie optimalisatie
Persoonlijke shopping cart herinnering
Marketing automation is ideaal om in zetten om de conversie te optimaliseren. Stel een klant bezoekt jouw website en heeft enkele artikelen in de winkelwagen gestopt. Maar de bezoeker is afgeleid en verlaat de website, met de artikelen nog in de winkelwagen. Door de inzet van marketing automation ontvangt de klant even later een herinneringsmail. En met een paar klikken voltooit de klant alsnog zijn bestelling.
Maar marketing automation gaat verder dan alleen email marketing. Denk bijvoorbeeld aan een pop-up die verschijnt op de website. Stel een bezoeker keert terug en hij heeft bij zijn 1e bezoek geen aankoop gedaan. Zet een persoonlijke automatische pop-up in! Deze pop-up verschijnt met een korting voor op de 1e bestelling. Dit stimuleert de klant om toch die aankoop te doen.
Leadnuturing
Van prospect naar klant
Met marketing automation ontvangen klanten regelmatig gerichte content; aanbiedingen, inspirerende blogs, video’s of artikelen. Bepaalde content is niet direct gericht op sales, maar is er wel gericht op om de klant te inspireren en te overtuigen van jouw diensten.
Niet iedere bezoeker gaat namelijk gelijk over tot een aankoop of actie. Door hen te voorzien van relevante content, zorg je ervoor dat ze dit in de toekomst wel doen. Of juist weer doen!
Right time, right place
Door marketing automation krijgt de klant de juist content, op het juiste moment. Zonder dat je hier heel veel tijd in hoeft te steken. Marketing was nog nooit zo efficiënt!
Je blijft top of mind bij de klant en zorgt voor een goede klantbeleving. Dit verhoogt de klantloyaliteit. De kans is kleiner dat ze zullen overstappen naar een concurrent.
Benieuwd hoe je kunt starten? ZOHO en Hubspot zijn software platformen om onder andere marketing automation mee in te zetten. Bij ICIT zijn we partner met beide bedrijven en weten we precies hoe deze platformen jou kunnen helpen. We adviseren je graag!
Automatiseer ook jouw marketing activiteiten. Minder werk, meer conversies!
Marketing expertises
We laten je bezoekers unieke versies zien van je website, op basis van hun specifieke behoeften. Product- adviezen en aanbiedingen komen op precies het juiste moment. Meer verkopen en conversies!
Social media kanalen zijn perfect om als bedrijf in contact te komen met de klant. Hiermee kun je interactie met de doelgroep creëren en de klantbinding en naamsbekendheid vergroten.
Met SEO maken we jouw content relevant en vergroten de online zichtbaarheid. Door SEA in te zetten met Google Ads zorgen we dat jouw website nog meer traffic en conversies genereert.